mariano.blogg.se

Bibliotek

Publicerad 2013-01-20 20:58:21 i

I veckan var vi på biblioteket. Vi är där några gånger i månaden, jag och barnen. Jag vill att de lär sig uppskatta miljön och förmånen att kunna låna böcker/film/spel/tidningar helt gratis. Och så vill jag att de blir positiva till böcker men båda barnen verkar ha det nedärvt, som tur är. :) Annie läser kortare ord och ljudar de som är längre själv, ch fixar hon nu så jag ska ta och visa de andra lite lustiga kombinationerna så att hon lär sig rätt från början. Det är så roligt att lyssna på henne när hon läser högt! Duktiga unge!

I alla fall, när vi var där i veckan så kom det fram en kvinna (som jag känner till, hon skriver för lokaltidningen) och frågade om hon fick fota barnen. Annie brukar bli bra på bild och hon var nöjd så vi får väl se. Eva fotade barnen när de lämnade tillbaka böcker (det gör man själv i en automat och ställer böckerna i hyllan), när vi satt och läste i sagohörnan och när barnen läste själva. Jag hann bara med att ta en bild. :) Bilderna skall användas i en fotokurs som Eva läser och sen ska de sättas upp på biblioteket. Hon berättade att det blir fler bilder, hon hade olika teman men att detta blir de enda på barn. Barnen i pusslade på golvet precis innan vi skulle gå hem. Ska bli jättekul att se bilderna, hon tog över 70 stycken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela