mariano.blogg.se

Har besökt Farmor och farfar

Publicerad 2012-12-27 18:52:09 i

Idag gick vi i regnet till kyrkogården. Min farfar dog 1987 om jag inte minns fel. Jag var inte med på begravningen så jag har inte riktigt koll på hur gammal jag var när han dog. Min farmor blev sjuk 2006 och blev snabbt sämre i början av 2007. Under påskhelgen dog hon. Mamma ringde mig två dagar innan och bad mig komma och säga adjö. Anders och jag åkte dit dagen efter. Jag orkade aldrig gå in till henne, jag ångrar det så hemskt. Jag bara stod där i dörröppningen och min faster berättade för farmor att jag var där. Hon var borta, medvetslös och hög på morfin. Det var inte min farmor som låg där, jag kände knappt igen henne och vi sågs ändå ganska ofta och hördes på telefon. Jag kunde inte förmå mig och jag kommer att få leva med det, i resten av mitt liv. Hon dog den natten... Jag var på kyrkogården flera ggr i veckan det första året. Så dåligt samvete. Idag var vi där och tände ljus, Annie la en pärlplätta som hon har gjort i veckan. Det skulle farmor ha gillat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela