mariano.blogg.se

2012

Publicerad 2012-12-29 23:13:22 i

År 2012
Januari: tränade massor med Diwa. Jag åkte till Hässleholm två gånger i veckan för att lära mig mer om ipo.
Februari: Anders slutade på Ceramics och tog ett vik. på möbelaffären fram till september. Det var inte något vi valde och det blev jobbigt igen med Anders arbetssituation.
Mars: Diwa blev halt. Jag började träna i Sölvesborg också, samtidigt som jag gick en kurs i ipo-spår via Hässleholm.
April: jag hade en jättestor salstenta i socialhistoria. Den gick jättebra och bi började skriva på vår fältuppsats "b-uppsats".
Maj: Diwa fyllde ett år. Hon hade sår på trampdynorna hela tiden.
Juni: läste tre kurser under sommaren, ledarskap, "dårens historia" och barn och ungas hälsa. Från midsommar till mitten av augusti gjorde jag ingenting. Mer än att vara med barnen alltså. :)
Juli: sommarlov! Vi badade, var i skogen och jag tränade med Diwa de dagar hon kunde gå...
Augusti: Månaden då Annie, Anders och jag fyller år. Månaden då Diwa dog. Då veterinären ringde och sa att hon pratat med alla och det fanns inget hopp. Månaden då vi köpte Dellie.
September: Anders slutade på möbelaffären, fick en veckas ledigt och sen började jobba som vaktmästare/snickare åt kommunen.
Oktober: Pontus fyllde två år. Fina Erik såg dagens ljus för första gången.
November: den åttonde var det ett år sedan jag satt med Ella hos veterinär. Jag minns hur sorgen rev i mig, hur jag grät och kände mig tom. Hur jag skrek när jag kom ut i bilen. 25/11 var det åtta år sedan whiplash-skadan. Det var en tung dag, som jag motade bort ensam. Anders var i revinge och jag orkade inte dela det. Sorgen som alltid kommer tillbaka, över vad jag är och vad jag aldrig kan göra.
December: jag sov inte mycket, Pontus var jättesjuk och i flera dygn låg han bara i soffan. Det var hemskt. Han fick stora problem med andningen men nu är han snart bra! Den 12e, fyra år sedan den stora olyckan på motorvägen. Jag orkar inte ens tänka på det. Det har varit ett bra år, också. Men det har varit en jävligt jobbig period nu och vi har inte hämtat oss helt ännu. Minst av allt jag. Men jag ser fram emot 2013, mot att det äntligen händer ngt i hundvärlden, att jag kommer framåt. Med nya och gamla vänner och nya tag, välkommen 2013!

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2012-12-31 17:10:58

Men visst har det hänt bra saker också? Om inte annat så är du äntligen på g med en tävlingshund. :-)

Postat av: Maria

Publicerad 2013-01-02 09:05:01

Du har rätt, så klart. :) Nu är det full fart mot mars..! :0

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela